سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تست سرعت هارد SSD

تست سرعت هارد SSD :هاردها نوع نسبتا جدید و بسیار سریعی از حافظه هستند که نسبت به هارد دیسک‌ها دارای سرعت و امنیت انتقال داده‌ی بالاتری هستند. اما این حافظه‌ها معایبی از جمله قیمت بالا و کند شدن به مرور زمان دارند. با ما باشید تا با هم به بررسی نحوه‌ی عملکرد وسرعت این حافظه‌ها بپردازیم.

 

تست سرعت هارد SSD

در این مقاله ما برای شما یک ویدئوی تست سرعت تهیه کرده ایم که با مشاهده آن میتوانید نسبت سرعت SSD را به هارد های معمولی در نرم افزار های مختلف مشاهده کنید

 

التبه در این مقاله ما از هارد SSD مدل 850 EVO  استفاده کرده ایم که ممکن است SSD های جدیدتر سرعت بیشتری از خود نشان دهند

برای تست کردن سرعت هارد SSD روش های غییر عملی نیز وجود دارد که در ادامه به آنها میپردازیم:

برنامه CrystalDiskMark:

تست سرعت SSD

تست سرعت هارد SSD :

CrystalDiskMark تست سرعت هارد دیسک یکی از مواردی است که برای بسیاری از افراد از جایگاه مهمی برخوردار است. نرم افزار CrystalDiskMark با داشتن محیطی بسیار ساده اما کاملا حرفه ای به صورت تک تک درایو های هارد شما را چک می کند و سرعت انتقال و ذخیره اطلاعات را نمایش می دهد. این نرم افزار همچنین برای سالم بودن هارد دیسک به کار می رود.

برنامه ATTO Disk Benchmark :

تست سرعت SSD

ATTO Disk Benchmark ابزاری برای بنچمارک کردن هارد است که به منظور اندازه گیری عملکرد هارد شما توسعه داده شده است. می توانید سرعت نوشتن و خواندن هارد خود را مورد بررسی قرار دهید. گزینه های مختلفی در اختیارتان قرار می گیرد که با آن ها می توانید اندازه گیری عملکرد هارد خود را شخصی سازی کنید.

تست سرعت هارد SSD

این گزینه ها شامل queue depth, overlapped I/O و حتی حالت مقایسه برای اجرا کردن پیوسته می شود. شما می توانید هر RAID controller، storage controller, host adapter, hard drive و SSD drive را با این برنامه مورد تست قرار دهید. سایز انتقال از 512 کیلوبایت تا 8 مگابایت، طول انتقال از 54 کیلوبایت تا دو گیگابایت، پشتیبانی از overlapped I/O، مقایسه های I/O با الگوهای مختلفی از تست، حالت زمانی برای تست کردن پیوسته هارد، اندازه گیری های عملکرد بدون آسیب زدن درایوهای فرمت شده از جمله ویژگی های این نرم افزار هستند.

ATTO Disk Benchmark ابزاری کم حجم و سبک است که کار شما را در اندازه گیری و بررسی هارد ها آسان می سازد. با این برنامه می توانید عملکرد برند های مختلف را با یک دیگر مقایسه کنید و بهترین هارد را برای خود خریداری کنید. ATTO Disk Benchmark قابل استفاده برای انواع گروه های کاربری می باشد.

برنامه AS SSD Benchmark :

تست سرعت هارد SSD

AS SSD Benchmark  نام یک نرم افزار مفید و کم حجم به منظور تست و آزمایش سرعت حافظه‌های SSD است. در اوایل سال‌های عرضه سیستم‌های کامپیوتری که هنوز خبری از حافظه‌های SSD نبود، حافظه‌های سیستم تماما از نوع درایوهای H.D.D بود و با تکنولوژی منحصر به فرد خود به خواندن و نوشتن اطلاعات می‌پرداخت. اما با توسعه هرچه بیشتر سیستم‌ها و قطعات کامپیوتری، نیاز به سرعت بالاتر در حافظه‌های کامپیوتری به یکی از مهم‌ترین ضعف‌های سیستم‌ها تبدیل شد. سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار، حافظه‌های جدید تحت عنوان دیسک حالت جامد (SSD) به بازار عرضه شدند که سرعت فوق‌العاده بالاتری نسبت به حافظه‌های پیشین دارا بودند.

حافظه‌های SSD، در مقایسه با هارد دیسک‌های قدیمی، از انرژی الکتریکی کمتری استفاده می‌کند و دوام بالاتری را نیز دارد. در این نسل از هارد دیسک‌ها، عدم وجود هد، پلاتر و انواع وسایل گردنده باعث شده که این حافظه‌ها از عمر بالاتری برخوردار باشند. نرم افزاری که در این مطلب از سایت یاس دانلود برای شما در نظر گرفته‌ایم، قادر است بنچمارک دقیقی از وضعیت حافظه SSD به شما نمایش دهد تا به آسانی بتوانید از سرعت دقیق خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی آن اطلاع پیدا کنید. هم اکنون می توانید جدیدترین ورژن نرم افزار AS SSD Benchmark را از ادامه مطلب وب سایت یاس دانلود ، دریافت نمائید.

نرم افزار HD Tune :

تست سرعت هارد SSD

تست سرعت هارد SSD

HD Tune نرم افزاری سودمند برای هارد دیسک با کاربردهای فراوان می باشد، که در زمینه بهینه سازی ویندوز و افزایش بازدهی آن، طراحی و عرضه شده است. اندازه گیری عملکرد درایوها، نوشتن مبنا، تنظیم AAM، مشاهده استفاده فولدر، مشاهده دیسک، تشخیص خطاها، چک کردن وضعیت سلامتی (S.M.A.R.T.)، پاک کردن تمام داده ها و … از قابلیت های این نرم افزار می باشد.HD Tune pro برنامه کاربردی محک زنی که عملکرد هر کامپیوتری را تست می کند.این نرم افزار قادر است با بهینه سازی ویندوز، بازدهی کامپیوتر شما را افزایش داده، مشکلات آن را حل کند.

تفاوت هارد SSD و HDD

به طور کلی تراشه SSD نسبت به حافظه های USB و هارد های HDD سرعت بیشتری دارد و گران ترنیز هستند. یکی از دلایل بالا بودن سرعت این هارد ها نسبت به هارد های HDD این است که این هارد ها به دلیل نداشتن قطعه متحرک زمان تاخیر بسیار کمتری نسبت به هارد های معمولی دارند.

انجام خدمات تعمیرات در مرکز دنیای تمیر